czwartek, 8 maja 2014

Czekoladowe Ciasteczka Owsiane

To były ostatnie ciasteczka jakie upiekłam przed przejściem na dietę i szczerze przyznam, że żałuję, że nie piekłam ich częściej, bo w smaku są obłędne. Mój Mąż też za nimi tęskni ;)
Ciasteczka są bardzo aromatyczne i pełne smaku. Połowę polałam gorzką czekoladą dla Niego. Resztę zostawiłam bez, bo jak dla mnie, nie potrzeba im nic więcej - same w sobie są przepyszne. 
Zachęcam Was do ich przygotowania ;)


Czekoladowe Ciasteczka Owsiane

Składniki:
(na około 17 ciasteczek)
  • 220 g płatków owsianych górskich
  • 3 łyżki mąki
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 g rodzynek
  • 60 ml mleka
  • 100 g masła
  • 100 g cukru
  • 1 łyżka cukru z wanilią (u mnie domowy)
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
  • 3 łyżki masła orzechowego z kawałkami orzechów
  • 100 g ciemnej czekolady (opcjonalnie)

Płatki owsiane, mąkę, proszek do pieczenia i rodzynki wymieszaj w misce.

W rondelku podgrzej mleko z masłem na małym ogniu. Kiedy masło się rozpuści, dodaj cukier i cukier z wanilią, wymieszaj aż się rozpuści. Dodaj kakao, wymieszaj.

Zestaw z palnika i dodaj masło orzechowe, wymieszaj.

Masę kakaową wlej do suchych składników i dokładnie połącz (można ręką).

Formuj ciasteczka (z około 1 łyżki ciasta), układaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w 180°C przez około 10 minut. Odstaw do wystudzenia.

W misce ustawionej nad rondelkiem z gotującą wodą (w tak zwanej kąpieli wodnej) rozpuść czekoladę. Polej nią ciasteczka.

SMACZNEGO!






źródło: ze zmianami "Ciasteczka owsiano-czekoladowe"

7 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie! Zarówno te z czekoladą jak i bez.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuszące ciasteczka, zapisuję przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają rewelacyjnie! Też zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie to są płatki? Błyskawiczne, górskie...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam napisać ;) Górskie.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Można nie dawać masła orzechowego?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)