środa, 15 sierpnia 2012

Sałatka Meksykański Król Imprezy

Sałatka ta jest bardzo treściwa, sycąca i cieszy oko. Dobra na imprezy, ale można ją spokojnie zjeść też na obiad.


Meksykański Król Imprezy

Składniki:

  • 0,5 kg mięsa mielonego (w przyszłości dam ok 300 g, bo jak dla mnie było za dużo mięsa w sałatce)
  • 1 czerwona cebula
  • 3 - 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • pół główki sałaty
  • 3 pomidory
  • 0,5 kg pieczarek
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 0,5 l jogurtu naturalnego
  • 6 łyżek majonezu
  • 200 g sera żółtego (dałam 100 g)
  • paczka chipsów tortilla
  • pieprz, sól

Cebulę drobno posiekaj. Mięso mielone usmaż. W połowie smażenia dodaj cebulę i koncentrat pomidorowy. Dopraw solą i pieprzem.

W międzyczasie pieczarki pokrój w plasterki i smaż do czasu aż cała woda odparuje.

W przezroczystej misce układaj warstwy. Sałatę porwaną na kawałki, na nią pokrojony w kostkę pomidor i usmażone mięso.

Na mięsie ułóż kolejno warstwy pieczarek, kukurydzy i fasoli.

Jogurt wymieszaj z majonezem i dopraw solą oraz pieprzem.

Wymieszany jogurt wylej na fasolę, posyp startym serem. Na około powtykaj całe chipsy, a wierzch posyp pokruszonymi.

SMACZNEGO!!!







źródło: Sałatka warstwowa meksykański król imprezy

73 komentarze:

  1. Ciekawe,ciekawe.... do zrobienia przy najbliższej okazji :}

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ okazała:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się imponująco, ciekawa jestem jej smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowicie się prezentuje! Musowo muszę ją zrobić przy najbliższej okazji:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. sałatka -przystawka coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. mięsa się nie doprawia przy smazeniu?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapamiętamy sobie ten przepis.:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda fenomenalnie! I pewnie tak też smakuje. Dziękuję za pomysł, na pewno skorzystam. :))

    OdpowiedzUsuń
  9. smakowicie się prezentuje i na stole na pewno wygląda jak król.

    OdpowiedzUsuń
  10. sałatka wygląda imponująco, zrobię na pewno w najbliższej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakiej salaty uzylas?? Lodowej? pekinskiej? sadze ze zwykla nie pasuje do tego typu salatki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam masłowej, ale jeśli Tobie wydaje się nieodpowiednia,to właściwie możesz użyć jakiejkolwiek. Tak naprawdę sałata w tej sałatce stanowi niewielką część i nie jest wiodącym składnikiem. Kapusta pekińska też może być-jak najbardziej.

      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  12. Koleżanka już ją robiła i ponoć była absolutnym hitem Sylwestra :)Sałatka zapowiada się genialnie i zamierzam ją dzisiaj podać na imprezie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że u Ciebie również okaże się hitem imprezy ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Jak dla mnie też rewelacja!. I można zapchać nawet najbardziej "żernych" wyjadaczy imprezowych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest wysmienita. Goście pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam! Zrobiłam tą sałatkę i mamy mały problem... nie ma ona wyraźnego smaku ;/ Czy zechiałby mi Pani coś doradzić, by następnym razem mogła poprawić jej smak? Zastanawiałam się też nad zmianą sosu na taką mieszankę ketchupu i majonezu - czy może ktoś próbował? Dziękuje bardzo i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja sałatka miała wyraźny smak. Wydaje mi się, że może za mało ją doprawiłaś solą i pieprzem. Może następnym razem każdą warstwę sałatki posyp solą i pieprzem (tylko ostrożnie żeby nie przesolić).
      Z tego przepisu korzystali również moi znajomi i każdy sobie sałatkę chwali.
      Jeśli chodzi o sos to myślę, że możesz go zmienić. Jednak nie polecam samego majonezu z ketchupem, bo sałatka wyjdzie zbyt ciężka. Może majonez z jogurtem pól na pół i do tego trochę ketchupu? Próbuj. Każdy ma inne preferencje smakowe, więc musisz sama odnaleźć swój smak.

      Pozdrawiam i dziękuje za komentarz ;)

      Usuń
  16. Droga Nikol! Sałatka jest REWELACYJNA, smakowita i szokująco piękna - moje koleżanki, które tworzą wspaniałości, były zachwycone i przepis poszedł w "świat". DZIĘKUJĘ i pozdrawiam -Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachwyciłaś tą sałatką swoje koleżanki. Niech przepis idzie w świat, bo warto ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  17. Wow :) Wygląda trochę jak moja sałatka gyros - http://salatkagyros.pl/ Zainspirowałaś mnie, do eksperymentów... i jeszcze te chipsy :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam,
    Chciałbym podziękować za super przepis !!!! Sałatka okazała się hitem zeszłotygodniowej imprezy.
    Na prośbę uczestników a także dzisiejszych gości szykuję ją ponownie.
    Pozdrawiam
    Aleksander

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Życzę, aby na kolejnych imprezach było równie smacznie ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  19. Chcę sałatkę zrobić na swoje urodziny, ale ciągle zastanawia mnie jedna, jedyna rzecz...
    czy te pokruszone nachosy, chrupiące między zębami, pasują do reszty miękkich składników? :D Jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić. Nie mniej: sałatka wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co kto lubi. Nachosy po wymieszaniu z resztą sałatki robią się miękkie. Ja lubię jak mi coś chrupie, dlatego zawsze zagryzam jeszcze całymi nachosami ;)
      Zrób i przekonaj się jak Tobie będzie smakowało bardziej ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Super sałatka! Zrobiła furorę na imprezie:) POLECAM!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Sałatka najpierw okazała się 'wydarzeniem Sylwestrowej nocy', teraz planuję ją zrobić na ognisko ze znajomymi.
    Jedyną rzeczą, jaką zmieniłam w tym przepisie było dodanie 3 ząbków czosnku do jogurtu i majonezu - sałatka była idealnie doprawiona :)

    Dziękuję za ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sałatka smakuje ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Zdecydowanie lubię wyraziste smaki, dlatego też podczas smażenia mięsa dodałam oprócz soli i pieprzu, przyprawę chilli:) do sosu majonezowo - jogurtowego, również dodałam coś od siebie, a mianowicie czosnek - 3 ząbki:) pieczarki też posoliłam:P
    Jest niesamowicie pyszna i wygląda cudowanie! Po raz kolejny zostałam poproszona przez znajomych o przygotowanie jej - właśnie lece na grilla:) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawidłowo! Zawsze każdy przepis trzeba dopasować pod siebie. Cieszę się, że smakowało ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Jaki ser żółty. Ma to znaczenie. Czy łagodny czy ostry

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam!O jakim smaku nachosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie, to możesz użyć jakie lubisz. Ja użyłam najzwyklejszych Cool Original.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  25. Wypróbowałam przepis:) Zmodyfikowałam trochę sos-dodając kilka ząbków czosnku oraz doprawiając bardziej mięso i pieczarki. Sałatka smakowała wszystkim, nawet gościom sceptycznie podchodzącym do eksperymentów kulinarnych. Na pewno ten przepis zagości u mnie na dłużej!
    Dziękuje:D

    OdpowiedzUsuń
  26. No i jestem po imprezie urodzinowej mojej mamy a sałatka zrobiła furorę !!!!!!!! kiedyś próbowałam u znajomej ta samą z blogu Nikol i smakowała mi ale żeby bardziej dać jej wyrazisty smak ,ciut ją ulepszyłam :) wiadomo każdy inne kubki smakowe i ja wole bardziej ostrzejszą .Dziękuję za super przepis i mam następny do mojej kolekcji na mój mini blog bo tam sobie zapisuję te przepisy które gdzieś wynajdę i sobie tam wpisuje ,chyba Nikol nie będziesz miała nic przeciwko temu ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis się spodobał, i że wszystkim smakowało. Oczywiście nie mam nic przeciwko zamieszczaniu tego przepisu na Twoim blogu-jedyne o co mogę prosić, to o podanie źródła przepisu.

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Witam ponownie :) Owszem podam na moim mini blogu skąd mam przepis :) jak najbardziej i dlatego pytałam :) Ja mam takiego mini bloga chciałam sobie zrobić od nowa z tymi moimi przepisami takiego bloga z prawdziwego zdarzenia ale na pewno nie dorównam tobie Nikol :) bo szczerze przyznam nie wiem gdzie i czy będę umiała zrobić :) a twój blog jest po prostu perfekcyjny :) te zdjęcia ,opisy wykonanie ......super. Będę zawsze zaglądać .Nie mówiąc ilu koleżankom poleciłam blog :) i zawsze jak coś któraś zrobi to omawiamy każdy twój przepis :) Pozdrawiam serdecznie Małgorzata z Kielc

      Usuń
    3. Ojej bardzo mi miło ;)
      Mój blog wcale nie jest taki perfekcyjny i wiele mu do takiego brakuje, ale cieszę się, że są osoby którym się podoba :)
      Ty też próbuj ze swoim blogiem-początki nigdy nie są takie jak byśmy chcieli. Spójrz na moje pierwsze wpisy - zdjęcia były o wiele gorsze od aktualnych (chociaż z aktualnych też nie jestem zadowolona, to wiem, że wyglądają lepiej od tamtych ;) ).

      Pozdrowienia dla Ciebie i Twoich Koleżanek ;)

      Usuń
    4. Witam ponownie :) ,może ty mi doradzisz gdzie mogę sobie taki blog zrobić ,żeby był prosty w wykonaniu i darmowy oczywiście :) Koleżanki dziękują i też pozdrawiają :) Małgorzata

      Usuń
    5. Hmm cóż ja mogę doradzić. Sama mam blog na blogspocie, jak widać. Jest dość prosty i darmowy. Nigdy nie miałam bloga w innym serwisie, więc trudno mi porównywać czy gdzieś byłoby lepiej lub gorzej.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  27. Sałatka super!!! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam! Chcę zrobić tą sałatkę, tylko mam problem z kupieniem tych chipsów ( a mam niewiele czasu). Czy istnieje jakaś inna dobra alternatywa dla nich?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie możesz dostać takich chipsów, to może spróbuj ze zwykłymi z ziemniaków, tylko najlepiej, żeby były grubo krojone, na przykład takie falowane. Jeśli chodzi o smak, to już zależy od Ciebie.

      Pozdrawiam i daj znać jak sobie poradziłaś!

      Usuń
  29. Mistrzostwo swiata !

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam pytanie, czy ta salatke mozna przygotowac dzien wczesniej? Czy ma byc schlodzona w lodowce czy raczej w temperaturze pokojowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej nie robić jej dzień wcześniej, bo podchodzi wodą (z pomidorów).
      Jedyne co mogę doradzić, to możesz usmażyć mięso i pieczarki, a na drugi dzień ułożyć warstwy sałatki.
      Sałatkę przechowujemy w lodówce.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  31. na ile osób mniej więcej jest ta sałatka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ile osób, to trochę trudno określić. Zależy czy te osoby mają sałatkę spróbować, czy się nią najeść ;)
      Wydaje mi się, że do spróbowania wystarczy dla około 10 osób, a najeść może się nią około 4-5 osób (to oczywiście zależy od ich możliwości konsumpcyjnych ;) ).
      Jeśli to pomoże, to na zdjęciu moja sałatka podana jest w dwulitrowej misce.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  32. Planuję zrobić tę sałatkę, bo wygląda obiecująco i komentarze są zachęcające. Czy pasuje do niej sałata lodowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pasuje. Można też użyć kapusty pekińskiej.
      Mam nadzieję, że sałatka przypadnie do gustu ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  33. robiłam już 2 razy, pychota, teraz znowu mam na nią ochotę, jutro robię :)

    OdpowiedzUsuń
  34. sałatka przepyszna! :) super przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  35. wygląda pięknie ale mi nie smakowała :/

    OdpowiedzUsuń
  36. Twoja sałatka Nikol wygląda przepysznie i zapewne tak samo smakuje . Będzie idealnie pasowała na najbliższa imprezę , która ma się odbyć . Mam nadzieję , że nawet tym wymagającym gościom przypadnie ona do gustu :) Przepis napewno zagości u mnie na bardzo bardzo długo a nawet będzie polecany bo wart jest wypróbowania :) Pozdrawiam Serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  37. Nikol Twoja sałatka okazała się strzałem w dziesiątke! Ci naprawde wymagający goście byli pod wrażeniem. Smakuje i wyglada obłędnie ! Najlepsze w tym wszystkim jest to, że po zakończonej imprezie wszyscy goście chcieli przepis ;) tak nie wiele potrzeba aby z niczego powstało cos ! Coś tak pysznego i zaskakującego :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Co sądzisz aby do mięsa mielonego dodać przyprawę burrito?

    OdpowiedzUsuń
  39. Sałatka gościła na moim stole w sylwestra niestety bardzo krótko ponieważ tak smakowała gościom że zaraz zniknęła:) Dziękuję za przepis i polecam Wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Sałatka wygląda świetnie i jestem przekonana,że smakuje jeszcze lepiej niż wygląda;) chętnie ją zrobię,ale nie lubię sałatek warstwowych,ponieważ z doświadczenia własnego i najbliższych wiem iż zawsze nałoży się czegoś mniej lub więcej...więc czy mogę tą sałatkę wymieszać?

    OdpowiedzUsuń
  41. Sałatka ta mnie zaintrygowała,ale nie znoszę sałatek warstwowych ponieważ zawsze nałoży się czegoś za mało a czegoś za dużo...więc czy mogę tą sałatkę wymieszać?

    OdpowiedzUsuń
  42. Czy tę sałatkę można przygotować dzień wcześniej? Czy jeśli będzie całą noc leżała w lodówce to będzie równie smaczna i widowiskowa?

    OdpowiedzUsuń
  43. Czy tę sałatkę można zrobić dzień wcześniej i trzymać w lodówce, czy nie straci wtedy na smaku i wyglądzie?

    OdpowiedzUsuń
  44. Czy sałatkę można zrobić dzień wcześniej, czy nie straci wtedy na smaku i będzie wyglądać równie efektownie?

    OdpowiedzUsuń
  45. Sałatka niesamowita! Widać, że znasz się na rzeczy. Dzisiaj spróbowałam jej pierwszy raz i nie ukrywam, że wyszła znakomicie :) Fajnie, że podzieliłaś się tym przepisem!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)