wtorek, 18 grudnia 2012

Sałatka Jarzynowa / Kaczy Żer

W moim domu rodzinnym tej sałatki nie mogło zabraknąć na Święta Bożego Narodzenia i Wielkiejnocy. Jest prosta i właściwie można ją przygotowywać przez cały rok, ale u nas była zarezerwowana tylko na święta. Tak jest i do tej pory.
Pamiętam, że jako dziewczynka bardzo chciałam mamie pomagać przy jej robieniu i byłam w siódmym niebie, gdy mi pozwalała. Teraz to mi przydałaby się taka mała pomocnica ;)
W czasach, kiedy mama była kucharką na plebanii, dowiedziałam się od proboszcza, że sałatka ta nie jest nazywana tylko Jarzynową czy Warzywną, ale też Kaczym Żerem - w zależności od regionu.


Sałatka Jarzynowa / Kaczy Żer

Składniki:

  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 3 ziemniaki
  • kawałek selera
  • puszka groszku
  • puszka kukurydzy
  • 4 ogórki kiszone
  • por
  • 1 duże jabłko
  • 5 - 6 ugotowanych na twardo jajek
  • musztarda (około 2-3 łyżeczek)
  • majonez (dałam 2 czubate łyżki)
  • sól, pieprz


Marchew, pietruszkę, ziemniaki i seler ugotuj bez obierania. Ostudź i obierz ze skóry. Pokrój w kostkę, wrzuć do dużej miski.
Dodaj odcedzony groszek i kukurydzę.

Pokrój pora, ogórki i jabłko w kostkę. Dopraw musztardą, solą i pieprzem.

Na koniec dodaj pokrojone w kostkę jajka i majonez.

SMACZNEGO!






źródło: przepis własny

4 komentarze:

  1. Uwielbiam sałatkę jarzynową> Pięknie ja zaprezentowałaś!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tradycyjna, ale u mnie bez selera, bo ja mam uczulenie i nie chce się drapać całe święta

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,czy można ją zrobić dzień przed świętami?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)