czwartek, 28 lipca 2011

Roladki z Kurczaka z Papryką

Roladki te podpatrzyłam u Piotra Ogońskiego. Cały czas wynajduje u niego coraz to bardziej interesujące przepisy.
Jedyne co w nich zmieniłam to dodatek soli, o której pewnie zapomniał.
Jest to danie dietetyczne więc mogą sobie na nie pozwolić osoby chcące zgubić zbędne kilogramy ;)


Roladki z Kurczaka z Papryką

  • 2 piersi z kurczaka

Marynata:

  • pół czerwonej papryki
  • pół pomidora
  • sok z 1/3 cytryny
  • 2 łyżki posiekanej bazylii
  • zmiażdżony ząbek czosnku
  • szczypta papryki suszonej
  • pieprz
  • sól

Nadzienie:
  • po kawałku papryki czerwonej, żółtej i zielonej
  • 1/4 cebuli
  • pół łyżeczki oregano
  • odrobina suszonego czosnku

Dodatkowo:
  • smakowa kasza kuskus (u mnie smak grillowanych warzyw)

Sos:
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • pół łyżeczki francuskiej musztardy
  • łyżeczka posiekanej pietruszki

Paprykę i pomidor zetrzeć na tarce-sam miąższ. Dodać posiekaną bazylię i pozostałe składniki marynaty.
Piersi oczyścić z błonek i tłuszczu. Rozkroić w poprzek nie przecinając do końca. Włożyć do marynaty co najmniej na godzinę.


Papryki i cebulę pokroić w słupki (ja cebulę pokroiłam w kostkę). Posypać oregano i czosnkiem, wymieszać. Ja odstawiłam nadzienie żeby przeszło przyprawami na czas marynowania mięsa.

Pierś układamy na folii aluminiowej (rozciętą stroną do dołu), na niej nadzienie i zawijamy. Polewamy resztą marynaty.


Następnie owijamy szczelnie folią i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na 20 minut.


Kaszę przygotowujemy według przepisu na opakowaniu. Kiedy kasza będzie już gotowa, podgrzewamy ją w rondelku i przy pomocy foremki układamy na talerzu. 
 Składniki na sos wymieszać i polać nim kuskus.

7 komentarzy:

  1. Super! Bardzo podoba mi się to danie i do tego świetny sposób podania;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis no i danie tez świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sposób podania jak w restauracji trzygwiazdkowej :) Wygląda ślicznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietnie wygladaja z tym kolorowym nadzieniem - idealne danie na poprawe humoru!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uu, roladki z kuskusem prezentują się niezwykle apetycznie! Podobają mi się też zdjęcia krok po kroku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przepysznie wyglądają!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. smacznie i zdrowo, tak lubię

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)