piątek, 12 sierpnia 2011

Kremowy Sernik Czekoladowy

Mocno czekoladowy, kremowy serniczek. Jest przy nim trochę czekania od momentu zrobienia do momentu konsumpcji, ale nawet takie niecierpliwe stworzenie jak ja stwierdza, że warto - chociażby raz na jakiś czas. W sumie to dzięki temu, że byłam zajęta, nawet nie odczułam tego oczekiwania - sernik robiłam wieczorem, a jedliśmy go dopiero następnego wieczora, po powrocie z małej wyprawy zakupowej ;)
Sernik ten robiła Nigella, a przepis na niego wzięłam stad


Kremowy Sernik Czekoladowy


Składniki na spód:

  • 1 i 1/3 szklanki pokruszonych grahamowych krakersów (zastąpiłam 200 g digestive)
  • 50 g miękkiego masła
  • 1 łyżka kakao

Składniki na masę serową:
  • 500 g twarożku kremowego (np. Philadelphia)
  • 170 g gorzkiej czekolady
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • 1 łyżka proszku budyniowego waniliowego (lub 1 łyżka skrobii ziemniaczanej + 1 łyżeczka esencji waniliowej + 1 łyżeczka cukru)
  • 3 duże jajka
  • 3 duże żółtka
  • 2/3 szklanki kwaśnej śmietany
  • 1/2 łyżeczki kakao rozpuszczonego w 1 łyżce gorącej wody

Składniki na sos:
  • 90 g gorzkiej czekolady
  • 1/2 szklanki śmietany kremówki

Ciastka rozkruszyć (np. blenderem), dobrze połączyć z masłem (można je wcześniej rozpuścić) oraz z kakao.
Formę o średnicy 22 cm wyłożyć szczelnie folią aluminiową (ja folię położyłam na dnie po czym zamknęłam formę i tą folią, która wystawała obłożyłam szczelnie boki). Masę ciasteczkową wsypać do formy, ugnieść ręką, by wypełniła całą powierzchnię spodu. Wstawić do lodówki na czas przygotowania masy serowej.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofali, odstawić do przestudzenia. Przy pomocy miksera połączyć ser, cukier, proszek budyniowy, jajka, żółtka, kwaśną śmietanę i kakao rozpuszczone w gorącej wodzie. Na końcu wlać przestudzoną płynną czekoladę i wymieszać dokładnie łyżką, aż cała masa nabierze jednolitego, brązowego koloru.

Wyjąć formę z masą ciasteczkową z lodówki. Wylać na nią masę serową.
Sernik będzie pieczony w kąpieli wodnej. W tym celu należy umieścić formę z sernikiem w większej brytfance, do której nalać gorącą wodę do połowy jej wysokości. Piec w temperaturze 180 stopni przez 45 minut - do 1 godziny. Można przykryć od góry papierem do pieczenia lub folią aluminiową.
Sernik dobrze ostudzić, a najlepiej przed podaniem włożyć na całą noc do lodówki.

Na wierzchu porobić esy - floresy z rozpuszczonej czekolady wymieszanej z kremówką.

SMACZNEGO!

5 komentarzy:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)