piątek, 9 września 2011

Chleb z wnętrzem jajeczno-szynkowym

Kolejny chlebek z "wnętrzem". Od zwykłego "pustego" chleba różni go wiele. Nawet kanapka powinna usunąć mu się z drogi. Choć mogłoby się wydawać, że jajka i szynka to nic nadzwyczajnego to smakuje wyjątkowo. Ja jednak będę trochę powierzchowna i powiem, że najbardziej smakowała mi jego chrupiąca skórka, którą chlebek zawdzięcza przypieczonemu serowi. Wszystko to w połączeniu daje smak jakiego się nie spodziewałam zabierając się za ten przepis. Zaczynam się jednak trochę obawiać, że z mężem jesteśmy coraz bardziej zdolni zjadać takie wypieki w całości zaraz po upieczeniu ;)
Przepis troszkę zmieniony pochodzi stąd.


Chleb z szynką i pastą jajeczną

Ciasto:
  • 200 g mąki + 2 garści do podsypania
  • 140 ml mleka
  • 20g cukru
  • 20 g masła
  • saszetka drożdży suchych
  • 1/2 łyżeczki soli

Nadzienie:
  • 3 jajka
  • ok 2 łyżek majonezu
  • sól, pieprz do smaku
  • 6-8 plasterków szynki

Na wierzch:
  • ok 100 g sera żółtego
  • ketchup

Jajka ugotuj.
Rozpuść masło w mleku - ja lekko podgrzałam w mikrofali. Dodaj cukier. W misce wymieszaj mąkę, sól i drożdże  Wlej mleko i mieszaj do połączenia. Ciasto będzie klejące.
 Przełóż je na blat posypany 2 garściami mąki. Zagnieć aż będzie gładkie.
 Przełóż z powrotem do miski, przykryj i odstaw na 20 minut w ciepłe miejsce.
 W czasie kiedy ciasto wyrasta zetrzyj jajka na tarce i połącz z majonezem. Dopraw do smaku.
 Wyrośnięte ciasto rozwałkuj na prostokąt. Posmaruj pastą jajeczną i ułóż plasterki szynki.
 Zawiń, a następnie pokrój na szerokie, równe kawałki.
 Przełóż do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem blaszki, ustawiając rozcięciem do góry. Przykryj i odstaw do wyrośnięcia na ok 40-60 minut.
 Kiedy wyrośnie posyp startym serem i polej ketchupem. Piecz w 180 stopniach przez 25 minut

6 komentarzy:

  1. Witam. Skuszona wyglądem chlebka zrobiłam go stosując dokładne proporcje. Jedynie zamieniłam mąkę zwykłą na pełnoziarnistą. Może i dlatego chlebek mi nie wyrósł, ale za to był bardzo syty i pyszny. Wzięłam go zamiast kanapek w długą podróż samochodem i sprawdził się świetnie. Bardzo dobry chlebek i na pewno zrobię go nie raz na podróż. Dziękuję za pyszny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak piszesz, powodem tego, że ciasto nie wyrosło, jest zastąpienie mąki zwykłej, mąką pełnoziarnistą. Taka mąka zawsze potrzebuje więcej czasu na wyrośnięcie i najlepiej jest ją wymieszać pół na pół ze zwykłą. Mąka taka potrzebuję też więcej płynu. Jednak jeśli nie zależy Ci bardzo na wyrośnięciu, a bardziej na smaku i zdrowiu (bo jak wiadomo mąka pełnoziarnista jest zdrowsza), to nie musisz nic zmieniać i rób tak jak zrobiłaś ostatnim razem ;)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Chciałabym upiec ten chlebek, bo wygląda smakowicie. Mam tylko problem bo mam tylko drożdże w kostce, tzn. świeże - ile musiałabym ich dodać, aby chlebek ładnie wyrósł?
    Pozdrawiam i dodam, że blog jak najbardziej smakowity:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale wrzuciło mi ten komentarz do spamu i go nie widziałam wcześniej.
      Świeżych drożdży daj około 15-20 g. Mam nadzieję, że upieczesz i będzie smakował ;)
      Cieszę się, że blog się podoba ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Spróbowałam i nie pożałowałam ;) rodzinka szczęśliwa, chlebek bardzo smaczny, według braciszka w smaku przypominał tosty.
    Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że rodzinka zadowolona. Ja też uwielbiam ten chlebek ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)