poniedziałek, 19 września 2011

Turkey Chili Crunch

Przepis pochodzi z książki "Cook Yourself Thin" którą mam już jakiś rok i chyba nigdy nic z niej nie ugotowałam. Kupiona była w czasie kiedy staraliśmy się odżywiać zdrowiej (co roku mamy takie kilka miesięcy ;) ) Teraz też postanowiłam trochę się za nas wziąć i gotować czasem coś lżejszego - stad ten przepis. Czy taki lekki to nie wiem, ale na pewno smaczny i do tego z kakao i czekoladą ;) Jogurt bardzo fajnie współgra z całością.
Danie jest na 6 osób, a każda porcja ma 355 kcal - my zjedliśmy jednak chyba trochę więcej niż przypada na jedną porcję... :)


Turkey Chili Crunch

Składniki:
  • łyżka oliwy
  • 450 g mielonego indyka
  • sól, pieprz
  • 2 łyżeczki chili w proszku
  • 1 łyżeczka mielonego kminku
  • 1 łyżeczka oregano
  • szczypta cynamonu
  • 1/2 czerwonej cebuli; posiekanej
  • 3 ząbki czosnku; przeciśnięte przez praskę
  • 2 marchewki pokrojone w kostkę (o boku 1 cm) - czyli około szklanka
  • puszka pokrojonych pomidorów; z sokiem
  • 1/2 chipotle pepper in adobo; bez pestek posiekane (zastąpiłam połową papryczki chili)
  • 1/2 łyżeczki sosu adobo  (nie dałam)
  • 3 szklanki gorącej wody (ja dałam 550 ml)
  • 1 łyżka kakao
  • 2 puszki białej fasoli; odsączonej i opłukanej
  • 1/2 szklanki posiekanej kolendry
Dodatkowo:
  • jogurt naturalny
  • szczypiorek
  • ciemna czekolada


Rozgrzej oliwę na średnim ogniu. Dodaj indyka, 1/2 łyżeczki soli, 1/4 łyżeczki pieprzu i smaż mieszając ok 3 minut.
Dodaj chili w proszku, kminek, oregano, cynamon i smaż mieszając przez kolejne 3 minuty albo do czasu aż woda wyparuje.

Dodaj cebulę, czosnek i 1/2 łyżeczki soli. Przykryj i duś do czasu aż cebula zmięknie (5 - 7 minut). Jeśli cebula albo mięso zacznie przywierać, dodaj 2 łyżki wody.
Dodaj marchewkę, pomidory, papryczkę chili, kakao i wodę. Doprowadź do wrzenia i zmniejsz ogień. Gotuj częściowo przykryte przez 25 minut.

Wymieszaj z fasolą i kolendrą (ja fasolę dałam 5 minut później, bo nie chciałam żeby się rozgotowała), gotuj jeszcze przez 15 minut.

Podawaj z kleksem z jogurtu, wiórkami czekolady i szczypiorkiem.

3 komentarze:

  1. juz mam chetke na takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wróciłam z Turcji i muszę przyznać, że ta potrawa przypomniała mi wspaniałe wakacyjne chwile.. Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem smaku ,a do tego ta czekolada no,no

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)