poniedziałek, 25 czerwca 2012

Francuska Zupa Cebulowa

Zupę cebulową chciałam zrobić już dawno, ale z racji, że mój Mąż nie lubi cebuli, to nie chciało mi się robić jej tylko dla siebie. W końcu jednak postanowiłam, że muszę ją zrobić. Cały czas liczyłam, że może Mąż się do niej przekona...
Zupka wyszła bardzo pyszna. Jak dla mnie przypominała trochę smakiem kapustę wigilijną ;) Mąż spróbował tylko łyżkę, ale niestety ktoś kto od dziecka nienawidzi cebuli, nie zacznie jej lubić po spróbowaniu łyżki zupy, nawet najpyszniejszej na świecie - dla niego zawsze cebula będzie świństwem...
Jednak jeśli tolerujecie cebulę, to bardzo polecam Wam tę zupę. Ja planuję robić ją raz na jakiś czas, mimo tego że ostatnio musiałam zjeść ją sama, i mimo tego że kolejne razy będą pewnie wyglądać tak samo.
Zupa jest bardzo prosta do zrobienia. Jedyną najtrudniejszą częścią jej robienia jest krojenie cebuli, z oczywistych względów. Poza tym wszystko robi się samo, a my musimy tylko mieszać co parę minut żeby cebula się nie przypaliła.


Francuska Zupa Cebulowa


Składniki:
na 3-4 małe porcje
  • 500 g obranej cebuli
  • 2-3 łyżki oliwy
  • 1 ząbek czosnku
  • 200 ml białego wina
  • ok 750 - 800 ml bulionu
  • kilka łodyżek świeżego tymianku
  • sól, świeżo mielony pieprz; do smaku
  • liść laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
Dodatkowo:
  • kilka kromek bagietki
  • starty żółty ser do posypania

Cebulę pokrój w cienkie plasterki. W garnku rozgrzej oliwę, dodaj pokrojoną cebulę...

 ... i duś na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu aby się nie przypaliła. Duś od 30 do 60 minut. Cebula powinna się skarmelizować, ale nie spalić. Pod koniec dodaj przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku.


Wlej wino i dobrze wymieszaj, żeby odkleić od dna skarmelizowaną cebulę. Po około minucie zmniejsz ogień i gotuj do czasu aż płyn zredukuje się o połowę.

Dodaj bulion, tymianek, liść laurowy i ziele angielskie. Przykryj i gotuj zupę przez 30-40 minut. Dopraw świeżo zmielonym pieprzem i solą.

Kromki bagietki zapiecz (w piekarniku, na patelni lub tak jak ja w tosterze). Zupę nalej do miseczek, połóż na niej grzankę i posyp startym serem. Zapiekaj przez kilka minut, pod grillem w rozgrzanym piekarniku, do czasu aż ser się rozpuści i lekko zrumieni. Podawaj zaraz po wyjęciu z piekarnika.

SMACZNEGO!




źródło: z małymi zmianami Francuska zupa cebulowa

4 komentarze:

  1. też planuję zrobienie zupy cebulowej:) wygląda apetycznie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa cebulowa jest pyszna! Chociaż ja w przeciwieństwie do Twojego męża uwielbiam cebulę na wszelkie sposoby, zwłaszcza taką sate. Pomysł na zupę przedni!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak mi zapachniało.Bardzo lubię zupę cebulową:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi apetytu narobiłaś!!! Zupa cebulowa chodzi za mną od miesiąca, jakoś okazji ciągle nie ma...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)