poniedziałek, 15 października 2012

Pasztet z Cukinii

Pasztet z warzyw, głównie z cukinii. Warto spróbować chociaż raz pasztetu bezmięsnego.
Ja dałam tylko 2 bułeczki i pasztet nie był na tyle zwarty jak chciałam, piekłam go też dość długo, dlatego następnym razem dam 3 bułeczki i tak też zalecam w przepisie.


Pasztet z Cukinii

Składniki:
  • 5 małych cukinii (545 g)
  • 2 duże marchewki (240 g)
  • 1 duża cebula (220 g )
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 bułeczki (polecam dać 3)
  • 3 jajka
  • oliwa z oliwek
  • łyżeczka ziół prowansalskich
  • łyżeczka suszonej pietruszki
  • sól 
  • pieprz

Bułeczki zmiksuj blenderem, tak żeby powstały okruchy.

Cukinię i marchewkę pokrój w grube plastry, a cebulę na ćwiartki. Ułóż na blaszce wyłożonej folią aluminiową i skrop oliwą. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 200°C na około 20 - 25 minut lub do czasu aż warzywa będą miękkie. Ostudzone warzywa i czosnek zmiksuj w malakserze.

Do zmielonych warzyw dodaj zmieloną bułkę i roztrzepane jajka. Dopraw ziołami prowansalskimi, pietruszką, solą i pieprzem.

Przełóż do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą keksówki. Piecz w 180°C przez około godzinę. Sprawdzaj patyczkiem i jeśli trzeba to piecz dłużej (ja piekłam 2 godziny)

SMACZNEGO!




4 komentarze:

  1. Uwielbiam pasztet z cukinii :) Wygląda doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  2. przymierzałam się właśnie ostatnio do zrobienia warzywnego pasztetu, ten przepis jest bardzo fajny :) zapisuję do wypróbowania!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie wygląda. Ciekawa jestem konsystencji i smaku.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)