piątek, 23 listopada 2012

Tatar ze Śledzia po Węgiersku

Po zobaczeniu tego tatara w Rewolucjach Kuchennych pociekła mi ślinka i musiałam go zrobić.
Jest to bardzo pyszna sałatka, świetna na kanapkę. Mój Mąż (pijący tylko od święta) stwierdził, że "pasuje super pod wódeczkę" i wierzcie albo nie, ale po przyjściu z pracy wyciągnął flaszkę i wypił z dwa kieliszki do kolacji. Teraz już wiem, że jeśli nie chcę mieć męża alkoholika, to nie mogę zbyt często robić tego tatara, bo mi się chłopina rozpije ;)
W każdym razie na pewno Tatar ze Śledzia świetnie sprawdzi się na jakiejś imprezie, bo jak to mówią rybka lubi pływać, a śledzik szczególnie ;)


Tatar ze Śledzia po Węgiersku

Składniki:
  • 250 g śledzi w oleju
  • 2 papryki czerwone
  • 1 cebula
  • 2 ogórki dobrze ukiszone
  • 4 podgrzybki marynowane (ja musiałam zastąpić pieczarkami marynowanymi)
  • 1 łyżka kaparów
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka miodu lipowego
  • 1 łyżka musztardy rosyjskiej
  • odrobina imbiru
  • świeżo mielony pieprz
  • 1 łyżeczka ostrej papryki węgierskiej (wędzonej)

Paprykę ułóż na blaszce wyłożonej folią aluminiową i piecz w 200°C przez 45 minut, co 15 minut obracając. Wystudź, a następnie obierz ze skórki i pozbaw gniazd nasiennych.

Paprykę, cebulę, śledzia, grzyby, ogórki pokrój w kostkę, dodaj kapary i wymieszaj.

W małej miseczce wymieszaj koncentrat pomidorowy, musztardę, miód i imbir. Powstanie gęsty sos.

Na koniec do miski z tatarem dodaj pokrojone w kostkę jajka, sos, pieprz i paprykę węgierską. Dokładnie wymieszaj. Pozostaw na wierzchu przez godzinę, po to aby składniki przeszły aromatem, a następnie schowaj do lodówki, minimum na kolejną godzinę.

SMACZNEGO!






źródło: FanPage Magdy Gessler "Tatar ze Śledzia po Węgiersku"

8 komentarzy:

  1. pora kolacyjna, ale mi narobiłaś apetytu

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, na pewno wypróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbowaliśmy i bardzo nam smakowało.
    Dzisiaj bierzemy się za rybę po grecku. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze korzystacie z przepisów ;) Oby zawsze Wam smakowało ;)

      Pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń
  4. smakowicie wygląda ,, zobaczymy jak smakuje???

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje za przepis!Rodzinie smakowało, tylko następnym razem zrezygnuje z papryki w proszku żeby nie było tak pikantnie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)