wtorek, 2 marca 2021

Burgery Ryżowo Fasolowe

Witajcie Kochani. Ostatni dodany na blogu wpis pokazuje datę sprzed ponad 6 lat, kiedy byłam jeszcze w ciąży. Dzisiejszy przepis był zapisany w roboczych i miałam w planach go niebawem dodać. Z powodu osobistych i zdrowotnych problemów, nie ujrzał on nigdy światła dziennego.
Dodaję go dzisiaj i szczerze polecam, bo mimo iż minęło tyle czasu, to pamiętam, że te burgery były naprawdę pyszne i robiłam je jeszcze kilka razy.

Pomimo tak długiego czasu nieaktywności zagląda Was jeszcze tutaj dość pokaźna garstka, chociaż o wiele wiele mniejsza niż to miało miejsce w czasach mojej regularnej aktywności. Co jest oczywiście naturalną koleją rzeczy. Mimo wszystko miło mi, że przepisy służą Wam do dzisiaj.

Od niedawna prowadzę nowy blog kulinarny. Dlaczego nowy, a nie ten? Ponieważ moja dieta się zmieniła. W chorobie szukałam pomocy przez jedzenie i ten trop doprowadził mnie do diety wegańskiej, bezglutenowej i bez cukru, więc jest całkowicie odmienna od tego co można znaleźć na tym blogu. Co pozwala mi sądzić, że osoby, które do tej pory tutaj zaglądały nie byłyby zainteresowane moimi nowymi przepisami.
Jeśli jednak jesteście zainteresowani, bo przecież nie trzeba być weganinem, żeby zjeść coś bez mięsa, to zapraszam na mój nowy blog Foodie Moodie Flow. Kto wie być może niektórzy z moich dawnych bywalców również zmienili dietę na roślinną i kiedyś sami trafią na mój nowy blog ;)
Tymczasem życzcie mi, aby blog Foodie Moodie Flow tętnił kiedyś takim życiem, jak to miało miejsce w czasach świetności bloga Nikol od Kuchni :)



Burgery Ryżowo Fasolowe

Składniki:
  • 50 g pełnoziarnistego chleba (najlepiej niezbyt świeżego)
  • 200 g brązowego ryżu (basmati)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki sosu Worcestershire
  • 200 g białej fasoli z puszki; odsączonej i opłukanej
  • 200 g czerwonej fasoli z puszki; odsączonej i opłukanej
  • 1 jajko
  • 115 g startego sera Cheddar
  • 2 łyżki świeżo posiekanego tymianku
  • 1 mała zielona papryka; pokrojona w kostkę
  • 1 duża marchewka; starta na jarzynówce
  • sól morska; do smaku
  • świeżo mielony pieprz; do smaku
  • kilka łyżek mąki; do obtoczenia
  • 2-3 łyżki oleju do smażenia (u mnie rzepakowy)
Ryż ugotuj według przepisu na opakowaniu. Posiekaną cebulę podsmaż na łyżce oleju razem z przeciśniętym czosnkiem.

W malakserze zmiksuj chleb tak, aby powstały okruchy.

Dodaj ryż, cebulę, jajko, ser, sos Worcestershire, tymianek, białą i czerwoną fasolę. Zmiksuj. Następnie przełóż wszystko do miski i dodaj pokrojoną w kostkę paprykę i startą marchewkę. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

Formuj burgery. Oprósz je z mąką z obu stron i smaż na patelni z odrobiną oleju.

SMACZNEGO!





1 komentarz:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)