środa, 29 czerwca 2011

Limonkowa Strucla z Serem. Mniammmm ;)

Parę dni temu na jednym z blogów zobaczyłam piękną struclę cytrynową. Od razu wiedziałam, że muszę ją upiec. Jestem pewna, że gdybym miała wszystkie potrzebne składniki zrobiłabym ją jeszcze tamtego dnia. Nie miałam sera i maślanki, a do Polskiego sklepu mam daleko-w mojej miejscowości nie ma żadnego. Na całe szczęście jest internet, Tesco, w którym jest trochę polskich produktów i dostawy do domu! ;)
Postanowiłam zrobić jedną struclę z połowy ciasta ponieważ nie dalibyśmy rady zjeść dwóch-chociaż ta którą upiekłam wyszła bardzo pyszna. Jednak kiedy będę robiła ją następnym razem chyba upiekę w keksówce albo w jakiejś innej blaszce, bo jak widać na załączonych zdjęciach rozlazła mi się na boki ;)
Razem z mężem doszliśmy do porozumienia w kwestii smaku jaki nam przypomina. Jest to smak z dziecięcych lat, smak pysznych drożdżówek z serem kupionych w pachnącej słodkością piekarni, smak, którego się nie zapomina.
Przepis, z którego skorzystałam znajduje się tutaj (a tutaj jest jego oryginał). Poniżej znajdziecie proporcje i składniki jakich ja użyłam.


Limonkowa Strucla z Serem

  • 250 g mąki chlebowej
  • 125 ml letniej maślanki
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 30 g roztopionego masła
  • 1 opakowanie drożdży suchych - 7g (powinna być połowa z tego, ale ja dałam tyle)
  • skórka otarta z 1 limonki i sok z niej wyciśnięty


Mąkę wymieszać z suchymi drożdżami, dodać pozostałe składniki i wyrobić, pod koniec dodając roztopiony tłuszcz. Wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Przełożyć do miski, przykryć  lnianym ręczniczkiem, pozostawić do podwojenia objętości (około 90 minut-u mnie było to około 50 minut ponieważ dałam więcej drożdży).



Nadzienie:
  • 250 g twarogu półtłustego lub tłustego
  • 1 żółtko
  • 55 g cukru
  • 25 g masła, w temperaturze pokojowej
  • skórka otarta z 1 limonki
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego

Przygotować nadzienie: wszystkie składniki włożyć do miski, rozgnieść (widelcem lub jak ja - tłuczkiem do ziemniaków) i wymieszać (nie ma konieczności mielenia twarożku, dobrze smakuje, jeśli są wyczuwalne grudki). 

Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić, rozwałkować na prostokąt o wymiarach 25 x 35 cm, delikatnie podsypując mąką. Na rozwałkowane ciasto wyłożyć przygotowane nadzienie, tylko na środku, wzdłuż dluższego boku. Ciasto zwinąć w roladę, składając na 3 części (pierwszą, dolną częścią ciasta przykrywamy część wysmarowaną nadzieniem, następnie składamy raz jeszcze, zwijając jak roladę; boki podkładamy pod spód).



Gotową struclę ułożyć na blaszce (27 x 40 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, oprószyć mąką, przykryć lnianą ściereczką, pozostawić do ponownego wyrośnięcia (około 30 minut). Przed samym pieczeniem strucle naciąć wzdłuż ostrym nożem, prawie do samej blaszki (nie przecinając końców strucli, należy zostawić około 5 cm z każdej strony nie rozcięte),  posmarować jajkiem roztrzepanym z 1 łyżką mleka, posypać kruszonką.


Kruszonka:
  • 50 g mąki pszennej
  • 25 g cukru z wanilią lub 8g cukru waniliowego 
  • 30 g masła, roztopionego
Wszystkie składniki umieścić w miseczce i rozcierając między palcami, uformować je w kruszonkę.



Strucle piec w temperaturze 190ºC przez około 30 minut, do złotego koloru. Wyjąć z piekarnika, po kilku minutach przełożyć na kratkę, wystudzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)