wtorek, 28 czerwca 2011

Ryż po ... hmmm mojemu? ;) Czyli ryż z fasolką w sosie chili.

Lubię szybkie dania i często takie robię, a ten ryż należy do takich właśnie dań. Można do niego zużyć mięso z poprzedniego dnia - pieczonego, duszonego, gotowanego czy nawet wędlinę. Ja tym razem dałam mięso z kury, które zostało mi z rosołu gotowanego na poprzedni obiad. Ilość mięsa wedle uznania-ja dałam mięso oskubane z dwóch skrzydełek i korpusu.
Przepis tego dania tworzył się podczas gotowania, ale zainspirował mnie do tego jeden z przepisów, które widziałam w baaardzo starym wydaniu Pani Domu. Starym, bo prawdopodobnie pochodzącym z początków lat 90 ;) Był to przepis na Ryż Po Kubańsku, ale jego składniki były zupełnie inne niż w moim ryżu :)

Ryż z fasolką w sosie chili:
  • Szklanka brązowego ryżu,
  • resztki mięsa,
  • cebula (dałam czerwoną, bo akurat taką miałam),
  • 2-3 ząbki czosnku,
  • 1 zielona papryka pokrojona w kostkę,
  • puszka czerwonej fasoli w sosie chili (ja kupuję ją w Tesco),
  • 4 łyżki oleju,
  • sól,
  • ostra papryka


W wysokiej patelni na rozgrzanym oleju podsmażyć (nie rumieniąc) drobno pokrojoną cebulę i czosnek. Wsypać surowy ryż i smażyć mieszając aż stanie się szklisty. Dodać pokrojone mięso, paprykę i fasolę z sosem. Doprawić solą i ostrą papryką. Wszystko wymieszać, a następnie zalać dwiema szklankami wrzątku. Przykryć i gotować na małym ogniu do chwili, gdy ryż wchłonie wodę i będzie miękki (w razie potrzeby dolać trochę wrzątku).





1 komentarz:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)