piątek, 15 lipca 2011

Rolada Malinowa

Nie bojąc się już rolady po moim pierwszym bardzo udanym podejściu postanowiłam zrobić inną, do której zachęciło mnie smakowite zdjęcie Alicji. Chociaż przez chwilkę zastanawiałam się czy na ciasto nie użyć przepisu z rolady, która mi wyszła. Po dłuższym namyśle stwierdziłam, że przecież muszę odkrywać inne - nie mogę tkwić tak w jednym miejscu. I tak oto zabrałam się do robienia. Wnioski? Gdybym na te ciasto trafiła za pierwszym razem mogłaby wyjść z tego klapa, bo zawijało mi się okropnie. Trzeba zacząć od tego, że przykleiło się do ściereczki, w którą zawinęłam owo upieczone już ciasto i po ostygnięciu miałam problem z oddzieleniem jego od niej. Byc może gdybym podpiekła je dłużej, a nie przepisowe 15 minut to coś by to zmieniło. Nie mówię przecież, że to wina ciasta - mógł zawinić również czynnik ludzki (czyt. JA) ;) W każdym razie nie zmienia to faktu, że rolada wyszła pyszna i mogłabym ją jeść i jeść. Znikła szybciej niż się pojawiła ;) Lubię takie słodko-kwaśne smaki i na pewno do tego przepisu wrócę - nie ważne czy z tym ciastem czy z innym. Mogę nawet się poświecić i jeszcze raz zrobić z tym samym, bo przecież jakoś sobie poradziłam ;) 
Poniżej sposób wykonania i ilości produktów jakie ja zastosowałam.


Rolada Malinowa

Składniki na ciasto:
  • 3 jajka
  • 48 g cukru
  • 48 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Składniki na Krem:
  • 220-230 g malin (ja użyłam mrożonych wcześniej rozmrożonych)
  • 250 ml śmietany (u mnie double cream)
  • 2 czubate łyżeczki cukru pudru (można dać więcej jeśli ktoś woli słodszy smak)
  • 60 ml wody
  • saszetka żelatyny (12 g)
Polewa czekoladowa:
  • 40 g czekolady mlecznej
  • 30 ml śmietany

Przygotowujemy biszkopt:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy cukru nie przerywając ubijania, potem żółtka, a na końcu mąkę z proszkiem.

Gotowe ciasto wylewamy na płaską blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy około 15 minut w 160 stopniach.


Oddzielamy ciasto od papieru i zwijamy w ściereczkę, pozostawiając je do ostygnięcia.

Przygotowujemy Krem: 
Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder i maliny, miksujemy chwilę do połączenia składników. W ciepłej wodzie rozpuszczamy żelatynę i dodajemy ją do masy jeszcze chwilę miksując. Wstawiamy masę na 10 minut do lodówki żeby stężała. Następnie malinową śmietanę kładziemy na ostudzonym biszkopcie, zwijamy roladę.


Przygotowujemy Polewę:  
Do rondelka postawionego na małym ogniu wlewamy śmietanę i połamaną czekoladę. Mieszamy aż do rozpuszczenia całej czekolady. Odstawiamy na 5 minut - masa powinna zgęstnieć. Polewamy roladę* i wstawiamy do lodówki na ok 2 godziny.
 * Ja użyłam jeszcze łezek z białej czekolady do przyozdobienia.

18 komentarzy:

  1. Wygląda faktycznie rewelacyjnie - ale znacznie bardziej podoba mi się cała instrukcja zawijania przedstawiona na obrazkach. Szukałam takiej od dłuższego czasu i voila - oto jest!

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda że nie umiem, tzn. boję się robić rolady.:/
    Ta jest piękna! i z moim ulubionym smakiem kremu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ pięknie wygląda! Poproszę duży kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  4. super wygląda :) dużo kremu czyli tak jak lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada swietnie..tez lubie rolady..Podoba mi sie jak opisalas caly proces produkcji tak pieknie udokumentowany zdjeciami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak malowana .Wyszła fantastycznie .Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie malinowa:) super wyglda:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Trafiłem do Ciebie z Durszlaka zobaczywszy tą roladę :) Ale jej nie zrobiłem. Zrobiłem za to Twoje pyszne knedle z truskawkami :) Zapraszam na jednego może nawet dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kocham rolady a ta na pewno zagosci w moim domu

    OdpowiedzUsuń
  10. można wprosić się na kawałeczek? :)
    A zresztą, co ja mówię, pewnie już dawno go nie ma bo wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasto jest bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  12. robiłam na wielkanoc a dzis zamiast malin dalam truskawki i tez wyszlo bardzo smacznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z truskawkami też musi pysznie smakować ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. wystarczy sciereczke przed wylozeniem ciasta posypac cukrem pudrem :) powodzenia nastepnym razem

    OdpowiedzUsuń
  14. żeby biszkopt nie przykleił się do ściereczki, dobrze jest posypać ją cukrem

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)