poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Torcik z owocową nutą i kremem mascarpone

Przeglądając blogi trafiłam na ciasto czekoladowe z powidłami. Będąc jeszcze dziewczynką robiłam podobne, korzystając z zeszytu z przepisami mojej mamy. Z chęcią bym je zrobiła, ale zeszyt jest jakieś dwa tysiące kilometrów ode mnie, a będąc w Polsce nie przyszło mi do głowy żeby do niego zajrzeć. Skorzystałam więc ze znalezionego przepisu.
Po upieczeniu ciasta pomyślałam sobie, że właściwie to wolałabym zrobić jakieś z kremem - tym bardziej, że mój Mąż nie lubi takich ciast bez niczego.
Zrobiłam więc krem. Ciasto przed przełożeniem bardzo hojnie nasączyłam mocną kawą z rumem ponieważ było dość suche - co potem zaowocowało wyczuwalnym smakiem kawy, a że Mąż uwielbia kawę to był zadowolony ;) Na wierzch dałam ubitą śmietanę. Nie mam niestety zdolności do zdobienia ciast więc wyszło jak wyszło ;)


CIASTO

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 3 duże jajka (lub 4 małe)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki sody
  • ¼ szklanki mleka
  • ½ słoiczka powideł śliwkowych (u mnie mus z renklod)
  • ¼ szklanki oleju
  • ¾ szklanki cukru
  • ½ opakowania cukru waniliowego
  • 3 łyżki dobrej jakości kakao


Sposób przygotowania:
Jajka ubijamy na puszystą jasną masę stopniowo dodając cukier. Potrwa to około 4-5minut.
Następnie gasimy mikser, i dodajemy pozostałe składniki. Najpierw lekko mieszamy, a potem miksujemy kilka chwil na najniższych obrotach miksera, do połączenia składników.
Gotowe ciasto przelewamy do formy wysmarowanej oliwą i wysypanej bułką tartą. Wsuwamy do piekarnika nagrzanego do 180st. Pieczemy 30-40 minut do tzw. suchego patyczka.
KREM
Składniki:
  • 250 g sera mascarpone
  • 260 g śmietany double cream (kremówki)
  • 50g rozpuszczonej czekolady mlecznej (milka)
  • 2 łyżki cukru pudru (40 g)
  • aromat pomarańczowy
  • aromat waniliowy
Ubić śmietanę z serkiem mascarpone i cukrem pudrem . Przedzielić na pół. Do jednej masy dodać aromat waniliowy.
Do drugiej rozpuszczoną czekoladę i aromat pomarańczowy (miksujemy).
ŚMIETANA

Składniki:

  • 250 ml śmietany double cream (kremówki)
  • 2 łyżeczki cukru pudru
  • sok z 1/4 cytryny
  • saszetka żelatyny
  • trochę ciepłej wody

Śmietanę ubić z cukrem, dodać sok z cytryny i żelatynę rozpuszczoną w wodzie. Dobrze zmiksować.
Wstawić do lodówki żeby trochę stężała.


Dodatkowo:
  • 2 - 3 łyżeczki kawy naturalnej
  • 3 łyżeczki rumu
Kawę zalać 100 ml wody. Kiedy kawa się zaparzy przecedzić ją przez sitko. Po przestygnięciu dodać rum.

Ciasto po ostudzeniu przekroić na 3 części. Nasączyć kawą każdą warstwę z obu stron (dolną warstwę tylko z jednej).

Pierwszą warstwę przełożyć najpierw 3/4 kremu z czekoladą. Przykryć drugą warstwą ciasta. Przełożyć białym kremem (zostawiając odrobinę na boki ciasta). Przykryć trzecią warstwą ciasta.
Wierzch pokryć resztą kremu z czekoladą. Boki posmarować cieniutką warstwą białego kremu-to tylko po to by śmietana miała się do czego przyczepić.
Śmietanę włożyć do szprycy i pokryć nią ciasto.

7 komentarzy:

  1. Witam w Festiwalu mascarpone. Proszę o dodanie banerka akcji dostępnego na jej stronie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście! Już dodałam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie to sa moje klimaty..wyglada pysznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. w przepisie czytam: ½ słoiczka powideł śliwkowych

    gdzie przydom?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powidła idą do ciasta. Dodaj je do zmiksowanych jajek razem z resztą składników i upiecz ciasto.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)