środa, 4 lipca 2012

Sałatka Makaronowa z Brokułami

Sałatka, która może spokojnie zastąpić obiad. Dodatek brokuła nadaje jej takiej lekkości i sprawia, że czujemy, że jemy coś bardzo zdrowego, pomimo sosu z dodatkiem majonezu. 
Jest dość szybka w zrobieniu, bo nie wymaga wiele krojenia.


Sałatka Makaronowa z Brokułami

Składniki:
  • 100 g makaronu (u mnie kolorowe świderki)
  • 120 g szynki pokrojonej w kostkę
  • 1 brokuł
  • 230 g kukurydzy konserwowej (u mnie kartonik kwidzyn)
  • 1/2 natki pietruszki
Sos:
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 łyżki ketchupu
  • sól, pieprz; do smaku

Ugotuj makaron według instrukcji na opakowaniu.
Brokuł podziel na male różyczki. Gotuj w osolonej wodzie przez ok 5 minut. Odcedź i zalej zimną wodą (dzięki temu zachowa ładny zielony kolor), ponownie odcedź.

W małej miseczce wymieszaj wszystkie składniki na sos.
W dużej misce wymieszaj razem: ugotowany makaron, kukurydzę, szynkę, brokuł, sos i posiekaną natkę pietruszki. Gotowe!

SMACZNEGO!



źródło: Sałatka makaronowa z brokułem

10 komentarzy:

  1. Hmm...Warto wypróbować... W kolejny dzień wolny na pewno ją zrobię.
    Pozdrawiam
    Kofeinusia

    OdpowiedzUsuń
  2. pychotka! właśnie zrobiłam sałateczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, nie mogę przejść obok tego posta obojętnie! No nie mogę! Wiem, już jaką jutro zrobię sałatkę. ;)Pychota!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakowała ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. ta sałatka jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  5. a można zastąpić brokuła kalafiorem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie smakowało inaczej, ale zastąpić można.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. rewelacja! Wcinam aż mi się uszy trzęsą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakiej szynki użyłaś do sałatki? Czy to bez różnicy?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)