piątek, 7 września 2012

Pieczarki Nadziewane... Pieczarkami ;)

Przyznam, że najczęściej spotykam się z pieczarkami nadzianymi farszem mięsnym. Chociaż miałam okazję jeść bezmięsne u mojego brata, którego kobieta jest wegetarianką, to sama nigdy takich nie robiłam. Na diecie jednak wpadłam na ten przepis i postanowiłam spróbować.
Z racji, że w Anglii duże pieczarki są naprawdę duże i rozwinięte, musiałam zmodyfikować trochę przepis, z którego korzystałam, bo wyszło za mało farszu. W Polsce, z tego co pamiętam preferuje się pieczarki zamknięte, a tutaj właśnie te "starsze" są bardziej cenione. Tych, którzy używają polskich niezbyt rozwiniętych pieczarek odsyłam do oryginalnego przepisu (link jak zawsze na końcu wpisu), a ci którzy mieszkają na obczyźnie lub po prostu mają dostęp do takich pieczarek jak moje, niech zastosują proporcje jakie ja użyłam.
W smaku pieczarki są dobre - jednak jeśli ktoś nie przepada zbytnio za smakiem natki pietruszki, powinien użyć jej mniej, bo jest ona smakiem przewodnim w tym daniu.

Pieczarki Nadziewane

Składniki:

  • 0,5 kg pieczarek (u mnie to 9 dużych)
  • 5 średnich pieczarek
  • pół cebuli
  • 6 jajek
  • pęczek natki pietruszki
  • 100 g żółtego sera
  • sól
  • pieprz
  • ulubione przyprawy (u mnie oregano, czosnek, gałka muszkatołowa)

Ugotuj 4 jajka.
Pieczarki umyj, osusz i wydrąż miąższ razem z ogonkami, tak żeby powstały miseczki. Ułóż na blaszce wyłożonej folią aluminiową i posól.

Miąższ, ogonki, 5 pieczarek i cebulę poszatkuj. Wrzuć na rozgrzaną patelnię, dopraw solą i pieprzem, smaż aż cała woda odparuje.

Podsmażone pieczarki przełóż do miski, dodaj posiekaną natkę pietruszki, 2 surowe jajka i 4 ugotowane starte na tarce. Dopraw do smaku przyprawami.

Gotowym farszem napełnij pieczarkowe miseczki. Posyp serem startym na małych oczkach. Wierzch możesz oprószyć jeszcze odrobiną oregano.

SMACZNEGO!






źródło: Pieczareczki od Biedroneczki

2 komentarze:

  1. Świetne! Ja nigdy nie jadłem z mięsem, najbardziej lubię takie z ogromną ilością serów - przepis u mnie na blogu.
    W Polsce bywa problem z dostępem do większych pieczarek, w Czechach natomiast można kupić bez problemu pieczarki Portobello polskiej produkcji.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)