środa, 5 września 2012

Chleb Pełnoziarnisty z Orzechami Włoskimi

Na diecie potrzebny jest też jakiś zdrowszy chlebek, więc postanowiłam taki upiec, ale po doświadczeniach z przeszłości, kiedy to korzystałam z jakiegoś przepisu znalezionego w sieci, postanowiłam sama pokombinować i zobaczyć co mi z tego wyjdzie. Efekt końcowy mnie zaskoczył, bo chlebek wyszedł taki jak bym chciała i do tego kanapeczki z nim są pyszne. 

Chleb Pełnoziarnisty z Orzechami Włoskimi

Składniki:
  • 4 jajka
  • 100 g płatków owsianych
  • 100 g otrąb owsianych
  • 150 g mąki pełnoziarnistej
  • 50 g orzechów włoskich; posiekanych
  • saszetka drożdży suszonych (7 g)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 185 ml mleka
  • 1 łyżka masła
  • ewentualnie ziarna do posypania - u mnie siemię lniane

Białka ubij ze szczyptą soli na sztywną pianę.


Do miski wsyp, płatki owsiane, otręby, mąkę, orzechy, drożdże, sól, cukier i wymieszaj. Mleko podgrzej aby było ciepłe (nie gorące) i rozpuść w nim masło. Wlej do miski z mąką, dodaj żółtka i zmiksuj, żeby się wszystko połączyło.

Dodaj pianę z białek i delikatnie połącz

Przelej ciasto do keksówki wysmarowanej olejem i odstaw do wyrośnięcia na 30 - 40 minut. Posyp ziarnami i piecz w piekarniku nagrzanym do 180°C przez ok 50 - 60 minut. Pozostaw na 5 minut w blaszce, potem obkrój nożem i wystudź na kratce.

SMACZNEGO!



źródło: przepis własny

3 komentarze:

  1. Pierwszy raz spotykam się z przepisem na chleb, do którego dodaje się ubite jajka. Muszę go spróbować, bo wygląda apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do mnie też przemawia " zrób mnie" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba upiec bo bardzo fajnie wygląda,i napewno smaczny ,a bez konserwantow ,i bez polepszaczy ,to jest ważne .

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)