wtorek, 22 stycznia 2013

Kartoflanka z Łososiem

Banalnie prosta zupka, a jednak bardzo smaczna. Polecam spróbować!


Kartoflanka z Łososiem

Składniki:

  • 1,2 l wody
  • 5-6 sporych ziemniaków (około 600 g)
  • świeżo mielony pieprz
  • pieprz ziołowy
  • sól
  • 1 listek laurowy
  • 1 ziele angielskie
  • szczypta majeranku
  • szczypta mielonego kminku
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 300 g łososia
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • kilka kropel cytryny


Ziemniaki pokrój w sporą kostkę. Wrzuć do gotującej wody, dodaj pieprz, pieprz ziołowy, sól, listek laurowy, ziele angielskie i gotuj aż ziemniaki będą miękkie.

Łososia pokrój w dużą kostkę (zbyt małe kawałki rozpadną się w zupie). Dodaj do garnka razem z  majerankiem, kminkiem i posiekanym koperkiem. Wymieszaj i gotuj jeszcze przez 3 minuty - ryba powinna być już gotowa.
 
W miseczce wymieszaj śmietanę z kilkoma łyżkami zupy, a następnie wlej do garnka. Wciśnij kilka kropel cytryny. Jeśli trzeba to dopraw.

SMACZNEGO!




źródło: ze zmianami Kartoflanka z łososiem

9 komentarzy:

  1. Kiepskie zdjęcia i zastawa? Chyba żartujesz! Zdjęcia rewelka, tak jak i zastawa! Jedzenie bomba! Bardzo mi się tu podoba, bo nie jest nadto wymyślnie (na ogromny plus),wszystko reprezentuje się cudownie. Będę tu wracać! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że blog Ci się podoba ;) Nie ukrywam, że do fotografa mi daleko i kompozycji na zdjęciach nie mam pięknych, ale się staram w miarę możliwości ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Trafiłam tu przypadkiem ;) ale chyba zagoszcze na dłużej
    Jutro pieke kurczaka z Twojego przepisu ;)
    Jadłam kiedyś zupę ogorkowa z lososiem tez pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórkowa z łososiem brzmi dobrze ;) Mój Mąż, kiedy jadł tą kartoflankę, to powiedział, że przypomina mu trochę ogórkową właśnie ;))

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Zdjęcia z klimatem i bardzo smakowita zupa!!! pewnie zagości u mnie niebawem w Zupowy Wtorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Twój Zupowy Wtorek nadaje się idealnie ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Witam :)
    Mam pytanie,czy łososia do zupki dodałaś wędzonego?

    Pozdrawiam
    Emilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łosoś jest surowy, nie wędzony ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)