czwartek, 11 kwietnia 2013

Babeczki Czekoladowe z Waniliowym Kremem Mascarpone

Pyszne, wilgotne babeczki czekoladowe z śmietanowo-serowym kremem.
Babeczek wychodzi 18 - 20, a krem starcza na ozdobienie 12-stu. Dlaczego tak? Krem trzeba szybko zjeść, bo jest na bazie śmietany i sera, więc szybko się psuje, a we dwoje z Mężem nie dalibyśmy rady zjeść w krótkim czasie 20 babeczek - nawet 12 było za dużo. Te babeczki bez kremu mogą postać dłużej i są pyszne nawet bez żadnych dodatków. Na jakieś przyjęcie oczywiście można zwiększyć ilość składników kremu i pokryć nim wszystkie babeczki.
Mąż powiedział, że to jedne z najlepszych jakie robiłam. Polecam!



Babeczki Czekoladowe z Waniliowym Kremem Mascarpone

Składniki:
(na 18-20 standardowych babeczek)
  • 115 g ciemnej czekolady (minimum 70% kakao)
  • 2 duże jajka
  • 185 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 85 g niesolonego masła
  • 175 g cukru trzcinowego muscovado 
  • 250 ml mleka w temperaturze pokojowej
  • 1-2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
Krem:
(na 12 babeczek)
  • 250 g sera mascarpone
  • 200 g śmietany kremówki
  • 20 g cukru z wanilią


Czekoladę połam i rozpuść w kąpieli wodnej.

Białka oddziel od żółtek, odstaw. Mleko wymieszaj z ekstraktem z wanilii i również odstaw. Do miski przesiej mąkę, proszek do pieczenia, sodę i wsyp szczyptę soli, wymieszaj.

W drugiej misce utrzyj masło z cukrem na gładką masę. Dodawaj po jednym żółtku, po każdym miksując.

Dodaj przestudzoną rozpuszczoną czekoladę i zmiksuj.

Następnie dodawaj na zmianę po trochu mąki i mleka, dokładnie miksując po każdym dodaniu.

Białka ubij na sztywną pianę (możesz wsypać odrobinę soli, żeby się łatwiej ubiły).

Pianę dodaj do ciasta i delikatnie wymieszaj łopatką.

Blaszkę do muffinek wyłóż papilotkami i napełniaj je ciastem do 2/3 wysokości. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 190°C i piecz około 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika pozostaw w blaszce jeszcze 10 minut, a potem studź na kratce.
*Babeczki wyrosną ponad papilotkę, a po przestygnięciu wierch się z nią wyrówna

Przygotuj krem. W misce umieść ser mascarpone, śmietanę i cukier z wanilią. Zmiksuj przez chwilę - pamiętaj, żeby nie robić tego zbyt długo, bo krem się zważy (ja miksowałam dosłownie kilka sekund). Gotowy krem przełóż do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką i dekoruj nim wystudzone babeczki. Przechowuj w lodówce.

SMACZNEGO!







źródło: przepis na babeczki ze zmianami pochodzi z książki "The Primrose Bakery Book";
przepis na krem własny

31 komentarzy:

  1. Wyglądają obłędnie, smakować muszą jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rany ile pracy przy tych fotkach,podziwiam za cierpliwość,piękne babeczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie było założenie od początku prowadzenia bloga z tymi zdjęciami, więc brnę w to dalej ;) Jakoś nie mogę sobie wyobrazić dodania przepisu bez zdjęć z przygotowań ;)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Śliczniutkie i na pewno obłędnie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia. Pozdrawiamy !

    www.kuchniapostudencku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześlicznie udekorowane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wyglądają te Twoje babeczki :) a jak smakują ? pewnie sama rozkosz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam - bardzo smaczne ;)

      Usuń
  8. Hm, a ile ten krem "wytrzymuje"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zjeść go tego samego dnia.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. babeczki pyszne ! krem niesamowity !
    mi wyszło 23 babeczki i kremu wystarczyło na wszystkie a nawet trochę zostało :P
    a dałem tyle ile w przepisie :P
    jedząc je wydawało mi się że jem nesquicki ! :D
    kocham < 3
    polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzi na to, że ja jakoś dużo tego kremu na babeczki napakowałam ha ha
      Cieszę się bardzo, że smakowały ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Może głupie pytanie, ale czy jak wszystkie składniki na ciasto pomniejsze o połowę, to babeczki wyjdą i będzie ich o połowe mniej? :D Tzn czy zakalec np nie będzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli pomniejszysz składniki o połowę, to wyjdzie połowa babeczek. Nie ma to wpływu na to czy zakalec będzie czy nie będzie - jeśli komuś miałby wyjść, to wyszedłby i z całej porcji ;)

      Żadne pytanie nie jest głupie - jeśli nie jesteś czegoś pewna, to śmiało pytaj ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. To nasze ulubione muffinki ! są wilgotne, a nie tak jak większość dość suche. Kiedy je zrobię znikają w mgnieniu oka ;) jak dobrze, że znalazłam Pani bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że smakują ;) Mam nadzieję, że znajdziesz tu więcej przepisów, które staną się ulubionymi ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. a ta śmietanka w kremie to jaka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietana kremówka 30 procent.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Witam cię serdecznie, babeczki są niesamowicie pyszne :)
    Możesz mi powiedzieć jakiej używasz tylki do dekorowania babeczek bo są po prostu piękne
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zdobienia tych babeczek używałam tylki z numerem 2C. Bardzo dobrze przy zdobieniu babeczek spisuje się też 1M.

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  14. Czy można dodać zwykły cukier zamiast tego trzcinowego? ponieważ nie mam tego pod ręką a chce zrobić te babeczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale babeczki będą miały inny smak i kolor.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  15. mam pytanie co do proporcji łyżeczek bo jest tu napisane 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia czy chodzi o 3-4 łyżeczki ? czy o część łyżeczki ? przepraszam za takie pytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o część łyżeczki.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Czy zamiast cukru trzcinowego można dodać zwykły?

    OdpowiedzUsuń
  17. to byly moje pierwsze babeczki, tylko uzylam jakiegos angielskiego cukru brązowego do ciast, mało słodkie, czuć czekolade, mokre, i wysmienity krem. Z chłopakiem zakochalismy sie w nich, jutro robie takie, tylko że z budyniem i druga partia z kawalkami czekolady bialej. Innych przepisów nie szukam bo boje sie, ze wyjdą suche a jestesmy wybretni jesli chodzi o slodkosci:) A ze kulawa ze mnie pani domu, to pytanie, od czego zalezy wilgotność ciast/ciasteczek? Dopiero mam swój debiut w kuchni:)
    Pozdrowienia z Manchesteru!:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy krem bedzie dobry jeżeli poczeka do następnego dnia robiąc go wieczorem ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy krem będzie tak samo dobry jeśli nie doda się śmietanki? Chodzi mi o to, że chciałabym by wytrzymały około 2 dni. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)