czwartek, 5 grudnia 2013

Placuszki Kokosowe z Mango i Syropem Limonkowym

Te placuszki warto wypróbować, chociażby dlatego, że są inne od tych, które zwykło się przygotowywać. Zazwyczaj dajemy mąkę, jajko, proszek do pieczenia, mleko... W tych część mąki zastępujemy zmielonymi wiórkami kokosowymi, a zwykłe mleko mlekiem kokosowym. To robi sporą różnicę.
Syrop też nadaje smaku, ale powiem szczerze-jeśli Wam się nie chce, to go nie róbcie ;) Same placuszki albo z jakimś dżemem też będą smaczne :)



Placuszki Kokosowe z Mango i Syropem Limonkowym
(około 12 placuszków)

Składniki:
  • 100 g niesłodzonych wiórek kokosowych
  • 100 g mąki pszennej 
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko; roztrzepane
  • 250 ml mleka kokosowego (wstrząśnij puszką przed odmierzeniem ilości)
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • olej; do smażenia
  • 1 dojrzałe mango
Syrop Limonkowy:
  • 150 g cukru
  • 150 ml wody
  • sok z 4 limonek
  • skórka otarta z 1 limonki

Kokos zmiel drobno w blenderze. Dodaj mąkę, proszek do pieczenia i ponownie zmiksuj do połączenia.

Przesyp wszystko do miski, zrób wgłębienie na środku i dodaj jajko, wymieszaj. Następnie wlej mleko kokosowe i miód, mieszaj do czasu aż powstanie gładkie ciasto. Przykryj i odstaw na 15 minut.
Smaż placuszki z obu stron na złoty kolor

W międzyczasie przygotuj syrop. Do rondelka wsyp cukier, wlej wodę, sok i skórkę z limonki. Gotuj mieszając na małym ogniu do czasu aż cukier się rozpuści. Gotuj dalej aż płyn się zredukuje i zgęstnieje. Odstaw do wystudzenia, żeby podawać lekko ciepły.

Placuszki podawaj z kawałkami mango, polane syropem.


SMACZNEGO!





źródło:"Coconut pancakes with mango slices and lime syrup" z książki Gordon Ramsay's Ultimate Cookery Course

1 komentarz:

  1. Wspaniały przepis. Mam go z książki Gordon i jest jednym z pierwszych, który chciałam wypróbować. Pyszne na śniadanie lub deser:) nie zrobiłam syropu- bałam się że finalnie całość okaże się za słodka.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)