środa, 22 stycznia 2014

Pierogi z Serem

Takie tradycyjne, proste pierożki. Z serem. Pachnące wanilią. Dobre na obiad, podwieczorek, kolację czy nawet na deser. Lubicie? Ja bardzo ;)


Pierogi z Serem

Składniki na Ciasto:
  • 350 g mąki pszennej
  • ok 200 ml ciepłej wody
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli
Farsz:
  • 500 g twarogu
  • 2 żółtka
  • 60 g cukru z wanilią
  • ew. cukier do smaku (dałam 40 g)

Mąkę wymieszaj z solą, dodaj olej i ciepłą wodę, wyrób na gładkie elastyczne ciasto (najlepiej zagniatać przez ok 15 minut).

Wyrobione ciasto nakryj gorącym talerzem, nagrzanym na garnku z wodą albo w mikrofali. Pozostaw na 30 minut.

Przygotuj farsz. Twaróg pokrusz. Dodaj żółtka, cukier z wanilią i cukier, wymieszaj.

Ciasto cienko rozwałkuj na posypanej mąką powierzchni i wytnij kółka.

Na każdym ułóż łyżeczkę farszu i zalep tworząc "falbankę".

Pierogi wrzucaj do osolonego wrzątku. Po wypłynięciu na powierzchnię, gotuj jeszcze 3 minuty. Podawać najlepiej zaraz po ugotowaniu (u mnie ze śmietaną i cynamonem).

SMACZNEGO!





źródło: przepis własny

7 komentarzy:

  1. Po cieście znać rękę fachowca :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No do fachowca to mi daleko, ale przyznam, że lubię robić pierogi ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Takich pierożków to ja jeszcze nie widziałam! Ale widać, że masz wprawę. Moje nie wyglądają tak dobrze.

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają, moja babcia nazywała je pierogami francuskimi, dla odróżnienia od ruskich,że te są słodkie,ale moje nie wychodzą takie ładne.Chyba nie mam wyrobionej ręki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z taką nazwą się jeszcze nie spotkałam ;)
      Następnym razem polecam Ci spróbować tego ciasta pierogowego - bardzo ładnie się lepi. Z żadnym innym tak dobrze mi się nie współpracowało, dlatego wykorzystuję je do wszystkich pierogów.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Najlepsze danie na świecie :D Ja bym mogła jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za wersjami na słodko, ale ciekawa wariacja. Dziękuję za przpis i fajny blog. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)