wtorek, 29 kwietnia 2014

Ciasteczka Owsiane z Żurawiną i Orzechami

Proste i smaczne ciasteczka owsiane. U nas znikły bardzo szybko ;)


Ciasteczka Owsiane z Żurawiną i Orzechami

Składniki:
(na 33 ciasteczka)
  • 60 g orzechów włoskich
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 150 g mąki pszennej 
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 200 g masła; w temperaturze pokojowej
  • 150 g jasnego cukru trzcinowego (demerara)
  • 30 g cukru z wanilią (u mnie domowy)
  • 1 jajko; w temperaturze pokojowej
  • 230 g płatków owsianych (błyskawicznych)

Orzechy i żurawinę posiekaj. Mąkę i sodę przesiej przez sitko, wymieszaj ze szczyptą soli.

Masło utrzyj na gładką masę. Dodaj cukier trzcinowy i waniliowy. Zmiksuj. Wbij jajko i miksuj do połączenia.

Dodaj przesianą mąkę, płatki owsiane, orzechy i żurawinę. Wyrób ciasto.

Ciasto podziel na porcje po około 30 g. Formuj kuleczki, po czym każdą spłaszcz i ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz z termoobiegiem w 170°C, przez około 12 minut. Zostaw do przestygnięcia na blaszce, a potem studź na kratce.

SMACZNEGO!






źródło: przepis własny

7 komentarzy:

  1. Jakie ładne- jak z paczki:) Lubię takie ciasteczka do kawki- porywam więc dwa ze sobą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,zrobiłam,pyszne, tylko jak dla mnie troszkę za dużo masła(ale może dlatego,że na dietce jestem od lutego i po prostu w smaku czułam masło) ale i tak zniknęły w oka mgnieniu, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. W moich nie było czuć masła, nie były też tłuste. Może rzeczywiście chodzi tu o dietę. Ja od marca też jestem na diecie (nie odchudzającej, a zdrowotnej) i akurat takiego masła już nie używam (do tego przepisu użyłam masła mlecznego). Nie jem też cukru i teraz wiele rzeczy - na przykład owoce czy orzechy, wydają mi się za słodkie ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasteczka wyglądają wspaniale, zdjęcia jak zawsze super.
    A Ty jak się czujesz? dieta służy?

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję ;) Na diecie czuję się o wiele lepiej niż przed nią ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychota, robilam i wszystkim bardzo smakowały. Bardzo smaczne na śniadanie ze szklanka mleka

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszły przepyszne!!!! To pierwszy przepis z jakiego nie wyszły mi mega twarde owsiane!!! SUPER!!! ;)
    Ja dodałam tylko i wyłącznie żurawinę i połowę cukru podanego w przepisie a i tak ciasteczka dla mnie wyszły słodkie - następnym razem dodam tylko waniliowego.
    Piekłam 15 minut bez termoobiegu.
    PYCHA!!!! <3 Dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)