poniedziałek, 12 maja 2014

Zupa Pomidorowo Paprykowa z Fasolą

Bardzo prosta i smaczna zupa pomidorowo paprykowa. Można ją podać też z drobnym makaronem czy ryżem, ale my jadamy ją solo.



Zupa Pomidorowo Paprykowa z Fasolą

Składniki:
  • 1 łyżka oleju (u mnie rzepakowy)
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 350 g czerwonej papryki (waga bez gniazd nasiennych)
  • 1 czubata łyżeczka słodkiej papryki
  • 3 małe gałązki tymianku
  • 400 g krojonych pomidorów z puszki
  • 400 g czerwonej fasoli z puszki; odsączonej i wypłukanej
  • 550 ml bulionu warzywnego
  • sól, świeżo mielony pieprz; do smaku

W garnku rozgrzej olej. Dodaj posiekaną cebulę i smaż aż zacznie się złocić. Dodaj posiekany czosnek i pokrojoną w kosteczkę paprykę. Smaż około 5 minut, do czasu aż papryka zmięknie.

Wymieszaj z papryką w proszku i gałązkami tymianku. Wlej krojone pomidory i fasolę (kilka ziaren możesz odłożyć do dekoracji).

Wlej bulion, doprowadź do wrzenia i gotuj na średnim ogniu 20-30 minut, aż zupa zgęstnieje.

Zdejmij z ognia i zmiksuj blenderem. Postaw z powrotem na palnik, podgrzej i dopraw do smaku solą oraz pieprzem.

SMACZNEGO!




źródło: przepis własny

5 komentarzy:

  1. Wszystkie składniki wyśmienite, bardzo je lubię, dlatego "wpadam" do Ciebie na miseczkę zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam- wyszła pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj! To ja Gosia Twój tajemniczy obserwator ( odezwałam się przy pieczeni z jajkiem) dziękuję za przepis i pyszny obiad wczoraj:) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż mi ślinka cieknie, muszę coś zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta zupka musi byc pyszna z tymi dodatkami,papryka i fasolka ,aż ślinka leci ,jutro gotuję wedlug pani przepisu

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)