piątek, 8 lipca 2011

Tarta z brokułami, fasolką szparagową i papryką.

To dopiero trzecia tarta w moim życiu. Mimo tego muszę stwierdzić, że znalazłam ciasto idealne ;) W poprzedniej tarcie z porem spód dało się zjeść, ale bez rewelacji. Tym razem już wiem, że lepiej być nie może ;) Także do wszelkich tart polecam właśnie ten spód, który znalazłam u Zauberi, a oryginalnie pochodzi od Liski.
Muszę przyznać, że polubiłam tarty i jest z nimi o tyle fajnie, że można tam sobie wrzucić co tylko dusza zapragnie, a i tak wyjdzie coś fajnego. Korma, której użyłam tym razem, nadaje potrawie bardzo fajny smak.
Mąż jest tą tartą wprost zachwycony ;)


Tarta z brokułami, fasolką szparagową i papryką.

Spód o śr. 26-28 cm:
  • 200 g mąki pszennej,
  • 100 g masła,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 2 żółtka,
  • 2-3 łyżki wody
Wszystkie składniki razem zagnieść (niezbyt długo), dodając na końcu stopniowo wodę. Ciasto uformować w kulę, włożyć ją na 30 minut do lodówki.


Nadzienie:

  • 300 g różyczek z brokuł
  • 200 g zielonej fasolki szparagowej pokrojonej na pół
  • 120 g pokrojonej w paski świeżej papryki (ja użyłam mrożonej mieszanki, którą przed użyciem rozmroziłam).
Zalewa:

  • 250 ml śmietany (u mnie double cream),
  • 2 jajka,
  • 2 białka (które zostały z ciasta)
  • 100 g startego żółtego sera,
  • 2 łyżeczki przyprawy korma w proszku,
  • sól, pieprz


Brokuły i fasolkę gotowac w osolonej wodzie około 8-10 minut.





Ciastem wylepić natłuszczoną formę. Podpiec ok. 15 minut w temp. 190 stopni.




Na spód wyłożyć nadzienie. Zalać śmietaną wymieszaną z jajkami, serem, kormą oraz solą i pieprzem. Zapiekać ok. 35 minut.





 Tutaj tarta zaraz po wyjęciu z piekarnika...


 ... a tu drugiego dnia....




7 komentarzy:

  1. Podstawa wytrawnych tart to idealne ciasto - to racja. A potem - można szaleć. Twoja propozycja baardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Uwielbiam takie tarty z warzywami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Głodna wprawdzie nie jestem, ale ze smakiem bym taką tartę zjadła :) Apetyczne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  4. Cenię przepisy kulinarne z prostych składników, to właśnie one nadają potrawom wykwintność i niepowtarzalny smak a przy tym sycą samym wyglądem.Programy kulinarne w naszej TV zasypują nas tandetnymi przepisami i poradami, a prawda jest taka, że składniki w nich zawarte nie są na naszą kieszeń, a i smak pozostawia wiele do życzenia dlatego dziękuję za tak ciekawy i pożyteczny profil z którego na pewno będę korzystać.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis na spód tarty!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)