piątek, 18 listopada 2011

Kwadraciki Dyniowe z Żurawiną i Orzechami

Pyszne ciasto dyniowe. Jest wilgotne, a smakiem przypominające cynamonowca z moich szkolnych lat. Bardzo mi posmakowało i na pewno zrobię je jeszcze raz jak tylko dynia wpadnie w moje ręce ;) Polecam!


Kwadraciki Dyniowe z Żurawiną i Orzechami


Składniki:
  • 100 g orzechów pecan (dałam włoskie)
  • 260 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonego ziela angielskiego (allspice) lub przyprawy do pierników
  • 1/4 łyżeczki imbiru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 227 g niesolonego masła; w pokojowej temperaturze
  • 200 g cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 225 g puree z dyni (możesz je kopić lub rozgotować dynię, a następnie zmiksować blenderem na gładką masę)
  • 100 g suszonej żurawiny

Orzechy ułóż w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 8-10 minut lub do czasu aż lekko zbrązowieją. Kiedy wystygną posiekaj je dość grubo.

W misce wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon, ziele angielskie, imbir i sól.
W drugiej misce zmiksuj masło z cukrem aż będzie lekkie i puszyste. Dodaj jajko oraz wanilię i wymieszaj do połączenia. 

Dodaj puree z dyni (ciasto może teraz wyglądać jakby się zważyło, ale tak ma być). Dodaj mąkę i mieszaj tylko do połączenia. 

Wsyp orzechy i żurawinę, wymieszaj.

Przełóż ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia kwadratowej blaszki (o boku 23 cm) i piecz w temperaturze 190 stopni  przez 30-35 minut albo aż patyczek włożony w środek ciasta będzie czysty. Wystudź na kratce i pokrój na 16 kwadratów.

7 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. U mnie właśnie dwie dynie czekają na natchnienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może to nieskromnie zabrzmi, ale mi smakowały bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie. Do tego uwielbiam żurawinę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dziwię się, że smakowało:) Bardzo apetyczny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. super wyglada,chetnie zrobie takie,bo z dynia i zurawina robilam jako "odwracane"tez bylo pyszne,ale te musze tez wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)