piątek, 15 czerwca 2012

Kremowe Spaghetti z Boczkiem i Szpinakiem

Uwielbiam szpinak. Może to dlatego, że jako dziecko go nie jadłam. Nie dlatego, że nie chciałam, po prostu moja mama serwowała nam bardzo tradycyjną kuchnię, w której szpinaku nigdy nie było. Zasmakowałam go dopiero jako nastolatka. Całkowicie nie pojmuję dlaczego tak wielu ludzi nie lubi jego smaku. Być może sam nie jest najsmaczniejszy, ale skomponowany z innymi smakami jest naprawdę smaczny.
Poniżej jedna z jego smacznych odsłon ;)


Kremowe Spaghetti z Boczkiem i Szpinakiem

Składniki:
  • 250 g spaghetti
  • 200 g wędzonego boczku
  • 150 g mrożonego szpinaku
  • żółta i czerwona papryka
  • 150 ml creme fraiche
  • 125 g mozzarelli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • ząbek czosnku; przeciśnięty przez praskę
  • sól

Ugotuj makaron według instrukcji na opakowaniu.
W głębokiej patelni rozgrzej oliwę i podsmaż pokrojony w kostkę boczek razem z czosnkiem, aż się lekko zbrązowi. Dodaj paprykę pokrojoną w kostkę. Podsmaż przez 2 minuty.

Dodaj mrożony szpinak i duś aż się rozmrozi, po czym wymieszaj.

Połącz z odcedzonym makaronem.

Na koniec dodaj creme fraiche i pokrojoną w kostkę mozzarellę. Wymieszaj i podgrzej jeszcze chwilkę żeby ser się trochę rozpuścił. Ewentualnie dopraw do smaku solą, ale boczek wędzony jest słony więc może to nie być konieczne.

SMACZNEGO!

źródło: przepis własny

4 komentarze:

  1. Też lubię szpinak :) A Twoja wersja makaronu bardzo mi się podoba :) Zapraszam Cię serdecznie do mojej akcji kulinarnej "Czas na szpinak 2!" Szczegóły u mnie na blogu: kuchennewzlotyiupadki.blox.pl/2012/05/Zaproszenie-do-akcji-kulinarnej-Czas-na-szpinak-2.html lub na durszlaku: www.durszlak.pl/akcje-kulinarne/czas-na-szpinak-2 Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się składa, że już dodałam przepis do akcji ;)
      W każdym razie za zaproszenie bardzo dziękuję :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Ostatnio wypróbowałam, bardzo mi smakowało. Warto zaznaczyć, że jest to potrawa dośč oryginalna w smaku

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejne danie, które nam smakowało. Nawet tym, którzy za szpinakiem niekoniecznie... :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)