czwartek, 19 grudnia 2013

Kapusta Wigilijna z Fasolą

Do niedawna nawet nie wiedziałam, że jada się coś takiego jak kapusta z fasolą. Słyszałam o kapuście z grochem, jednak ani jednej ani drugiej nie jadło się w moim domu rodzinnym, u Męża również. W wielu domach obie wersje można spotkać na stole Wigilijnym czy nawet Wielkanocnym.
Pewnego wieczoru mój Mąż podsyłał mi linki do potraw, które mogłabym zrobić na Święta i ta kapusta wydała mi się interesująca. Zrobiłam ją po swojemu, z grzybkami, żeby było bardziej Wigilijnie. Jednak nie mogę Wam zagwarantować, że po skorzystaniu z tego przepisu, będzie smakowała tak jak pamiętacie ją na przykład ze swojego domu rodzinnego, bo ja przecież nigdy wcześniej jej nie jadłam ;)
W mojej rodzinie podaje się po prostu kapustę wigilijną bez żadnych urozmaiceń. Dlatego nie powiem, że jest to smak, który kojarzy mi się ze Świętami, jednak przyznam, że mi smakowała.


Kapusta Wigilijna z Fasolą

Składniki:
  • 300 g białej fasoli np jaś
  • 600 g kapusty kiszonej
  • 15 g grzybków suszonych (u mnie borowiki)
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • 2 listki laurowe
  • 3 ziela angielskie
  • sól, świeżo mielony pieprz, mielony kminek, mielona kolendra; do smaku

Fasolę zalej wodą i zostaw na ok 12 godzin do namoczenia. Zmień wodę i ugotuj.

Grzybki suszone zalej gorącą wodą i odstaw na ok 30 minut. Odsącz i pokrój w paseczki.

Kapustę kiszoną opłucz i poszatkuj. Posiekaną cebulę zeszklij na łyżce masła.

Do garnka włóż kapustę, zeszkloną cebulę, grzybki, listki laurowe i ziele angielskie. Dolej odrobinę wody i gotuj, aż kapusta zmięknie (około 40 minut). W czasie gotowania, kiedy płyn odparuje, co jakiś czas dolewaj po trochu wodę  (ja na zmianę dawałam zwykłą wodę i wodę w której moczyły się grzybki). Na koniec wyjmij listek laurowy i ziele angielskie.

Ugotowaną fasolę lekko ugnieć tłuczkiem do ziemniaków (powinno pozostać trochę większych kawałków fasoli).

Fasolę przełóż do kapusty, dopraw i gotuj jeszcze przez chwilkę.

SMACZNEGO!




źródło: przepis własny

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis, muszę koniecznie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas jada się na wigilię kapustę z fasolą, ale ugotowaną osobno, drobną białą fasolką :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sieci widziałam właśnie różne przepisy na to danie - na przykład z kolorową fasolą. Każda rodzina ma swój sposób na każde danie. Na przyszłe Święta chyba będę musiała pozbierać trochę przepisów od czytelników bloga - może trafi się znowu coś czego jeszcze nigdy nie jadłam i będzie warte wypróbowania, kto wie może nawet zagości na stałe na moim Wigilijnym stole ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)