piątek, 2 maja 2014

Sałatka Grecka z Pęczakiem

Kiedy jeszcze nie byłam na mojej diecie, zdarzały mi się dni, w których nie mogłam patrzeć na jedzenie, nie było mowy o gotowaniu, a już na pewno nie miałam ochoty nic jeść, chociaż byłam głodna. Pewnego razu, kiedy miałam właśnie taki dzień, byliśmy z Mężem w sklepie. On wziął sobie udka z rożna na obiad, a ja błąkałam się po sklepie nie wiedząc co ze sobą zrobić. Byłam przecież głodna, ale na samą myśl o jedzeniu czułam się jeszcze gorzej. Moją uwagę w końcu zwróciło stoisko z sałatkami, chociaż zazwyczaj je omijam. Wybrałam sobie taką z pęczakiem, która wyglądała mi dość smacznie. Nie wiem jak się nazywała, bo nawet nie zwróciłam uwagi. W domu okazało się, że rzeczywiście jest smaczna, a ja po niej poczułam się znacznie lepiej. Mąż trochę ode mnie skubnął i jemu też posmakowała.
Nigdy więcej jej już nie kupiłam, a stoisko z sałatkami dalej omijam, jednak po kilku miesiącach naszła mnie chęć na zrobienie jej w domu. Moja wersja jest trochę bogatsza w składniki i jak mówi Mąż, smaczniejsza od tej ze sklepu. Nazwałam ją Sałatką Grecką z Pęczakiem, bo właściwie jest to sałatka grecka z dodatkiem pęczaku ;)
Z ilości składników, które podaję poniżej, wychodzi taka "imprezowa" miska sałatki.
Na mojej aktualnej diecie, mogę jeść tą sałatkę. Jedyny składnik, który muszę pominąć w składzie, to ser.


Sałatka Grecka z Pęczakiem

Składniki:
  • 230 g suchego pęczaku (pearl barley)
  • 1 czerwona papryka
  • 150 g świeżego ogórka
  • 200 g pomidorków koktajlowych
  • 150 g oliwek Kalamata
  • 200 g sera feta
  • 2 garści listków bazylii
  • ewentualnie sól do smaku
Sos:
  • 3,5 łyzki białego octu winnego
  • 10,5 łyżki oliwy z oliwek Extra Virgin
  • 2 duże ząbki czosnku; przeciśięte przez praskę
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 łyżeczka suszonej szałwii
  • 1 płaska łyżeczka musztardy dijon
  • sól, świeżo mielony pieprz; do smaku

Pęczak ugotuj według instrukcji na opakowaniu i wystudź.
Wszystkie składniki sosu umieść w małym słoiczku, zakręć i energicznie potrząsaj, aż całość dobrze się połączy.

W dużej misce wymieszaj: pęczak, pokrojoną w kostkę paprykę, ogórka pokrojonego w ćwiartki plasterków, oliwki pokrojone na pół i pomidorki (mniejsze na pół, a większe na ćwiartki). Dodaj porwane listki bazylii.

Wlej sos. Na koniec dodaj pokrojoną w kostkę fetę i delikatnie wymieszaj. Jeśli trzeba, to dopraw jeszcze solą, ale pamiętaj, że ser też jest słony.

SMACZNEGO!





źródło: przepis własny

3 komentarze:

  1. pysznie wygląda :) i bardziej sycąca niż zwykła grecka muszę koniecznie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam, spróbowałam. Przepyszna!!! :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)