piątek, 17 lutego 2012

Puree z Bekonem i Szczypiorkiem

Aby trochę urozmaicić obiad, zwykłe ziemniaki można zamienić w puree ziemniaczane. Żeby nie było ono też takim zwykłym puree, można wzbogacić je poprzez dodanie np bekonu i szczypiorku, tak jak w przepisie poniżej.
Moje puree jest podane ze stekiem z indyka w sosie śmietanowo - musztardowym, na który przepis już jutro ;)


Puree z Bekonem i Szczypiorkiem

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 140 g bekonu bez skóry
  • 20 g masła
  • 60 ml śmietany
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku


Ugotuj ziemniaki.
Bekon pokój w kostkę i podsmaż na suchej patelni.

Ugotowane ziemniaki ugnieć tłuczkiem razem z masłem i śmietaną. Następnie dodaj bekon i szczypiorek.
Wymieszaj i gotowe!

SMACZNEGO!
źródło: The Australian Women's Weekly - Chicken
            "bacon mash"

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie puree, do tego kubek kefiru, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem dodaję drobno posiekaną cebulę. Też daje fajny efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, na zimowe dni to chyba idealny dodatek do obiadu :-) Choć jest w sumie tak sycące, że samo w sobie stanowi pożywny posiłek...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)