poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Botwinka

Tu gdzie mieszkam nie jest tak łatwo trafić na buraczki z liśćmi. Zazwyczaj pęczek jest związany i kilka centymetrów od bulwy ucięty. Jednak ostatnio odwiedziliśmy targ, na którym udało nam się spotkać botwinkę. Akurat zaczęliśmy z Mężem trochę się odchudzać, więc taki obiadek był jak najbardziej wskazany, bo zupka jest lekka.




Botwinka


Składniki:
  • marchewka
  • pietruszka
  • kawałek selera (nie dałam, bo nie miałam)
  • pęczek botwinki
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • sól
  • woda
  • sok z cytryny
  • szczypta cukru
  • jajko na twardo (jedno jajko na jedną osobę)
  • szczypiorek
  • opcjonalnie: jogurt naturalny


Marchew, pietruszkę, seler i buraczki umyj, obierz i pokrój w kostkę. Dorzuć posiekaną botwinkę, zalej wodą, dodaj ziele angielskie i liść laurowy.
Gotuj do czasu aż warzywa będą miękkie. Dopraw solą, pieprzem, sokiem z cytryny i cukrem do smaku.

Ugotowane jajko pokrój i ułóż na dnie miski, wlej gotową zupę, na środku zrób kleksa z jogurtu (ewentualnie śmietany) i posyp pokrojonym szczypiorkiem.

SMACZNEGO!


źródło: Botwinka

1 komentarz:

  1. Tego lata robiłam już kilka razy zupę z botwinki. Następnym razem, spróbuję Twojego przepisu. ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)